Dorian Dorian.. :)
Sanatçı güzel şeyler yaratıcısıdır.
Sanatı açığa çıkarmak ve sanatçıyı gizlemek sanatın amacıdır.
Eleştirmen güzel şeylerden edindiği izlenimi, başka bir biçime ya da yeni bir malzemeye dönüştürebilen kişidir.
Eleştirinin en yüce biçimi, en alçak biçimi gibi, otobiyografi olmaktan kurtulamaz.
Güzel şeylerde çirkin anlamlar bulanlar, yozlaşmış kişilerdir, üstelik sevimsizdirler de. Bu hatalı bir tutumdur.
Güzel şeylerde güzel anlamlar bulanlar kültürlü kişilerdir. Bunlar için bir umut vardır.
Onlar, güzel şeylerin yalnız güzellik ifade ettiği seçkin kişilerdir.
Ahlaka uygun olan ya da ahlaka uygun olmayan kitap diye bir şey yoktur. Kitaplar ya iyi yazılmışlardır ya da kötü yazılmışlardır. Hepsi bu kadar.
On dokuzuncu yüzyılın Gerçekçilik'ten hoşlanmaması, aynada kendi yüzünü gören Caliban'ın öfkesidir.
On dokuzuncu yüzyılın Romantizm'den hoşlanmayışı, aynada kendi yüzünü göremeyen Caliban'ın öfkesidir.
İnsanoğlunun ahlaksal yaşamı, sanatçının kullandığı öz maddenin bir parçasını oluşturur, ama sanatın ahlaklılığı kusurlu bir aracın kusursuz kullanılmasından ibarettir. Hiçbir sanatçı herhangi bir şeyi kanıtlama isteğinde değildir. Doğru olan şeyler bile kanıtlanabilir.
Hiçbir sanatçının ahlaksal sempatileri yoktur. Sanatçıda bulunacak böyle ahlaksal bir sempati bağışlanmaz bir üslup yapmacığıdır.
Hiçbir sanatçı hastalıklı şeylere düşkün değildir. Sanatçı herşeyi ifade edebilir.
Sanatçı için düşünce ile dil sanatın araçlarıdır.
Sanatçı için kötülük ile erdem sanatın malzemeleridir.
Biçim bakımından, tüm sanatların en üstün örneği müzisyenin sanatıdır. Duygu bakımından, aktörün sanatı örnek sanattır.
Bütün sanat, hem yüzey hem de simgedir.
Yüzeyin altına inenler kendilerini tehlikeye atarlar.
Simgeyi okuyanlar kendilerini tehlikeye atarlar.
Sanatın asıl yansıttığı yaşam değil, seyircinin kendisidir.
Bir sanat eseri üzerinde yürütülen fikirlerin çeşitliliği eserin yeni, karmaşık ve yaşamsal olduğunu gösterir.
Eleştirmenlerin anlaşmazlığa düştüğü yerde sanatçı kendiyle uyum içindedir.
Hayran kalınmadığı sürece bir insanın yararlı bir şey yapması bağışlanabilir. Yararsız bir şey yapmanın tek özrü insanın ona sınırsız hayranlık duymasıdır.
Sanat bütünüyle yararsız bir şeydir.
Oscar Wilde
the artist is the creator of beautiful things. to reveal art and conceal the artist is art's aim. the critic is he who can translate into another manner or a new material his impression of beautiful things.
the highest as the lowest form of criticism is a mode of autobiography. those who find ugly meanings in beautiful things are corrupt without being charming. this is a fault.
those who find beautiful meanings in beautiful things are the cultivated. for these there is hope. they are the elect to whom beautiful things mean only beauty.
there is no such thing as a moral or an immoral book. books are well written, or badly written. that is all.
the nineteenth century dislike of realism is the rage of caliban seeing his own face in a glass.
the nineteenth century dislike of romanticism is the rage of caliban not seeing his own face in a glass. the moral life of man forms part of the subject-matter of the artist, but the morality of art consists in the perfect use of an imperfect medium.
no artist desires to prove anything. even things that are true can be proved. no artist has ethical sympathies. an ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style. no artist is ever morbid. the artist can express everything.
thought and language are to the artist instruments of an art. vice and virtue are to the artist materials for an art. from the point of view of form, the type of all the arts is the art of the musician. from the point of view of feeling, the actor's craft is the type. all art is at once surface and symbol. those who go beneath the surface do so at their peril.
those who read the symbol do so at their peril. it is the spectator, and not life, that art really mirrors. diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital. when critics disagree, the artist is in accord with himself. we can forgive a man for making a useful thing as long as he does not admire it. the only excuse for making a useless thing is that one admires it intensely.
all art is quite useless.
oscar wilde
Sanatçı güzel şeyler yaratıcısıdır.
Sanatı açığa çıkarmak ve sanatçıyı gizlemek sanatın amacıdır.
Eleştirmen güzel şeylerden edindiği izlenimi, başka bir biçime ya da yeni bir malzemeye dönüştürebilen kişidir.
Eleştirinin en yüce biçimi, en alçak biçimi gibi, otobiyografi olmaktan kurtulamaz.
Güzel şeylerde çirkin anlamlar bulanlar, yozlaşmış kişilerdir, üstelik sevimsizdirler de. Bu hatalı bir tutumdur.
Güzel şeylerde güzel anlamlar bulanlar kültürlü kişilerdir. Bunlar için bir umut vardır.
Onlar, güzel şeylerin yalnız güzellik ifade ettiği seçkin kişilerdir.
Ahlaka uygun olan ya da ahlaka uygun olmayan kitap diye bir şey yoktur. Kitaplar ya iyi yazılmışlardır ya da kötü yazılmışlardır. Hepsi bu kadar.
On dokuzuncu yüzyılın Gerçekçilik'ten hoşlanmaması, aynada kendi yüzünü gören Caliban'ın öfkesidir.
On dokuzuncu yüzyılın Romantizm'den hoşlanmayışı, aynada kendi yüzünü göremeyen Caliban'ın öfkesidir.
İnsanoğlunun ahlaksal yaşamı, sanatçının kullandığı öz maddenin bir parçasını oluşturur, ama sanatın ahlaklılığı kusurlu bir aracın kusursuz kullanılmasından ibarettir. Hiçbir sanatçı herhangi bir şeyi kanıtlama isteğinde değildir. Doğru olan şeyler bile kanıtlanabilir.
Hiçbir sanatçının ahlaksal sempatileri yoktur. Sanatçıda bulunacak böyle ahlaksal bir sempati bağışlanmaz bir üslup yapmacığıdır.
Hiçbir sanatçı hastalıklı şeylere düşkün değildir. Sanatçı herşeyi ifade edebilir.
Sanatçı için düşünce ile dil sanatın araçlarıdır.
Sanatçı için kötülük ile erdem sanatın malzemeleridir.
Biçim bakımından, tüm sanatların en üstün örneği müzisyenin sanatıdır. Duygu bakımından, aktörün sanatı örnek sanattır.
Bütün sanat, hem yüzey hem de simgedir.
Yüzeyin altına inenler kendilerini tehlikeye atarlar.
Simgeyi okuyanlar kendilerini tehlikeye atarlar.
Sanatın asıl yansıttığı yaşam değil, seyircinin kendisidir.
Bir sanat eseri üzerinde yürütülen fikirlerin çeşitliliği eserin yeni, karmaşık ve yaşamsal olduğunu gösterir.
Eleştirmenlerin anlaşmazlığa düştüğü yerde sanatçı kendiyle uyum içindedir.
Hayran kalınmadığı sürece bir insanın yararlı bir şey yapması bağışlanabilir. Yararsız bir şey yapmanın tek özrü insanın ona sınırsız hayranlık duymasıdır.
Sanat bütünüyle yararsız bir şeydir.
Oscar Wilde
the artist is the creator of beautiful things. to reveal art and conceal the artist is art's aim. the critic is he who can translate into another manner or a new material his impression of beautiful things.
the highest as the lowest form of criticism is a mode of autobiography. those who find ugly meanings in beautiful things are corrupt without being charming. this is a fault.
those who find beautiful meanings in beautiful things are the cultivated. for these there is hope. they are the elect to whom beautiful things mean only beauty.
there is no such thing as a moral or an immoral book. books are well written, or badly written. that is all.
the nineteenth century dislike of realism is the rage of caliban seeing his own face in a glass.
the nineteenth century dislike of romanticism is the rage of caliban not seeing his own face in a glass. the moral life of man forms part of the subject-matter of the artist, but the morality of art consists in the perfect use of an imperfect medium.
no artist desires to prove anything. even things that are true can be proved. no artist has ethical sympathies. an ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style. no artist is ever morbid. the artist can express everything.
thought and language are to the artist instruments of an art. vice and virtue are to the artist materials for an art. from the point of view of form, the type of all the arts is the art of the musician. from the point of view of feeling, the actor's craft is the type. all art is at once surface and symbol. those who go beneath the surface do so at their peril.
those who read the symbol do so at their peril. it is the spectator, and not life, that art really mirrors. diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital. when critics disagree, the artist is in accord with himself. we can forgive a man for making a useful thing as long as he does not admire it. the only excuse for making a useless thing is that one admires it intensely.
all art is quite useless.
oscar wilde
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder